Programează un call gratuit:
+40763651571
hello@magicagency.ro

Ghidul Magic Agency despre cum să îți sporești numărul de vizitatori pe site-ul afacerii tale

Magie pentru orice business

Una dintre cele mai grandioase iluzii din toate timpurile este dispariția Statuii Libertății. Trucul a fost realizat de însăși David Copperfield în 1983, pentru o audiență de peste 500 de milioane de spectatori, fiind transmis și în direct de către posturile de televiziune. Și în viața de zi cu zi se întâmplă să avem parte de situații inedite, însă din păcate nu e nimeni cu noi în acele momente, nu avem martori sau un public care să valideze experiența. Pentru că, la urma urmei, publicul decide dacă ceva este bun sau nu.

Dacă David Copperfield nu avea parte de atenția atâtor persoane la momentul potrivit, probabil rămânea și el la statutul de simplu prestidigiator. Din fericire, în online putem avea grijă ca acțiunile noastre să nu rămână în umbra anonimatului. Iar dacă ție ți se pare că site-ul tău nu atrage destul public, atunci articolul acesta e pentru tine. Aici îți dezvăluim nu cum a dispărut Statuia Libertății datorită lui Copperfield, ci cum să apară site-ul tău în fața a cât mai multor persoane.

Cum să îți crești numărul de vizitatori pe site

Oamenii acordă din ce în ce mai puțină atenție reclamelor. Dacă ai impresia că vor da năvală pe pagina ta doar pentru că ție ți se pare grozavă… vei avea mult de așteptat! Nu e ușor să vinzi ceva, asta știm și noi. Iar pentru că învățăm din orice experiență, vrem să împărtășim cu tine o parte din secretele noastre. Am compus o listă cu 10 metode prin care îți poți spori numărul de vizitatori, și evident clienți, de pe site-ul afacerii tale, fie el magazin, site de prezentare sau pagină de servicii.

Metoda 1: Conținut de calitate

Pentru a capta atenția oamenilor din prima, ai nevoie de conținut de calitate. Titlurile trebuie să fie interesante și să facă oamenii să își dorească să afle despre ce este vorba. Nu ne referim la formulări de genul clickbait, pentru că nu au fost niciodată deosebit de eficiente și folosindu-le riști să dai în ridicol. Încearcă să surprinzi esența conținutului într-o formulare isteață, care te-ar face și pe tine să vrei să ajungi cât mai repede la informații. 

Gramatica trebuie să fie absolut impecabilă. Greșelile gramaticale îi fac pe oameni sceptici, îi determină să aibă îndoieli și să își piardă încrederea. Dacă publici texte lungi pe site, nu ar strica să rogi o altă persoană să le citească înainte să le postezi. Iar dacă vrei ca vizitatorii să asocieze din prima articolul tău cu tine, găsește-ți stilul propriu. Gândește-te prin ce te deosebești de alții și încearcă să transpui acel ceva în scris. Și nu uita că mesajul trebuie să fie cât mai ușor de înțeles, informativ, util, educativ, să fie răspunsul exact la potențialele întrebări ale cititorilor tăi. Dacă reușești să creezi o conexiune cu publicul prin conținut, ești pe drumul cel bun.

Metoda 2: Optimizare pentru Google

Optimizarea pentru Google, sau SEO (Search Engine Optimization), cuprinde metodele prin care site-ul tău va apărea ca rezultat în motoarele de căutare, și decide cât de sus va ajunge printre acele rezultate primare. Pentru a ajunge cât mai sus, trebuie sa folosești cuvintele cheie corecte. Încearcă să gândești ca și publicul tău țintă și să îți dai seama ce cuvinte ar folosi să caute ceva ce se găsește pe site-ul tău, cum ar ajunge de pe Google, la tine. Identifică și marchează ca și keywords expresii din fiecare rubrică a paginii tale. 

Conținutul contează și aici, dar de această dată din alt punct de vedere. Trebuie să ai grijă ca acesta să fie actualizat frecvent. Conținutul actualizat periodic este văzut de Google ca un indicator al relevanței unui site. Analizează-ți conținutul la o anumită perioadă de timp și fă mereu actualizările necesare. 

Metoda 3: Social media

O bună parte a traficului oricărui site vine de pe rețelele sociale. Dacă ai deja conturi de Instagram sau Facebook pentru afacerea ta, nu ezita să postezi des și să prezinți toate aspectele legate de aceasta, de la produse, până la poze cu angajații și birourile în care vă desfășurați activitatea. Astfel poți face adesea referire și la site și poți descrie ce funcții ale acestuia sunt deosebit de relevante pentru clienți. Ai reduceri pe site? Anunță pe social media. Ai produse noi? Anunță pe social media. Ai publicat un articol nou? Exact, ai înțeles ideea. 

Pentru ca un cont să atragă mulți urmăritori și multă atenție, trebuie să respecte două reguli: să aibă conținut de calitate și postări constante. Postările trebuie să le ofere oamenilor ceva, de exemplu informații, răspunsuri la întrebări frecvente, să arate cine sunt oamenii din spatele firmei sau orice alt lucru care poate avea valoare pentru clienți. Aici trebuie să încerci să gândești ca și clienții tăi și să vezi ce li s-ar părea lor interesant raportat la afacerea ta. 

Postările constante arată algoritmului rețelelor sociale că există activitate pe contul tău, fapt care va propulsa postările astfel încât să ajungă la cât mai mulți oameni. O frecvență de minim trei postări pe săptămână e necesară pentru a ține conturile ”în viață”. 

Metoda 4: Deschide un blog  

Un blog îți permite să împărtășești informații legate de afacerea ta, precum și opinii despre anumite subiecte. E o metodă ideală de a oferi firmei tale o personalitate și de a o face să pară mai ușor de abordat. Blogul este vocea brandului tău. 

Pentru început îți poți face o rubrică de blog pe site, iar mai apoi să îți așterni gândurile pe ”hârtia” virtuală. Dacă ești genul de persoană căreia îi place să intre în detalii, blogul este unealta perfectă pentru tine, pentru că poți scrie cât de mult vrei, cu condiția să folosești un ton antrenant și să reușești să păstrezi atenția cititorilor. Gramatica are o importanță vitală și aici. Vrei ca oamenii să se concentreze pe informațiile din text, nu să fie deranjați de posibilele greșeli. 

Nu uita că decizia de a avea un blog e permanentă. Adică ai nevoie și acolo de conținut constant și de calitate. Gândește-te dacă poți oferi aceste două lucruri pe termen lung și dacă îți va face plăcere. Lucrurile care nu ne fac plăcere nu au, de regulă, un viitor prea îndelungat alături de noi.

Metoda 5: Creează conținut irezistibil

Da, despre conținut am vorbit și mai sus. Însă acum vom vorbi despre alt tip de conținut, și anume cel pentru referrals, adică referințele pe alte site-uri. Fă conținut atât de bun încât alte site-uri vor trimite linkuri spre tine fără să te mai întrebe măcar. De ce? Pentru că așa poți arăta că ești expert în domeniul tău, că știi ce faci și despre ce vorbești, și poți ajunge pe buzele și în gândurile tuturor. Ceea ce se traduce prin acces la potențiali clienți. 

Conținutul nu înseamnă doar text, ci și imagini, clipuri scurte sau videoclipuri lungi. Alege un format cu care te simți confortabil și pe care poți fi sigur că îl vei perpetua. Iar pe lângă un titlu de impact, compune o introducere cât mai interesantă și de efect, care va intriga oamenii. Nu te teme să abordezi subiecte neconvenționale, sau să adresezi direct problemele cititorilor. La urma urmei asta ne interesează pe toți: cum mă poate ajuta acest videoclip/articol să-mi rezolv problemele? Ce câștig dacă îl parcurg pe tot? 

Ai grijă ca tot ce produci să nu lase loc de interpretări și să fie incontestabil, adică foarte bine documentat. Pentru că vor exista și oameni care vor încerca să te contrazică și ar fi bine să nu le oferi chiar tu muniția. Cu adevărat valoros e conținutul care exprimă ce cititorii știu deja într-o oarecare măsură, dar nu pot articula. Fii tu acela care le oferă momentul ”AHA!”. Odată ajunși acolo, vor aștepta cu nerăbdare următoarele tale postări. 

Metoda 6: Link-uri interne

Imaginează-ți că citești un articol care face referire la diverse produse sau servicii. Ar fi destul de enervant să te apuci să cauți totul separat, când link-urile către acele produse pot fi introduse direct în text. E foarte important să avem pe site-ul nostru link-uri cu alte pagini ale site-ului, care au legătură și care pot face viața mai ușoară unui viitor client interesat. Acesta are totul la îndemână și nu trebuie să își piardă timpul căutând. Astfel, îi oferi clientului o mână de ajutor și cresc și șansele de a-i vinde ceva acestuia. 

Metoda 7: Interviuri cu giganții industriei tale

Indiferent de industrie, mereu există oameni care au făcut ceea ce facem noi, dar mai bine decât noi. Un interviu cu aceștia ar atrage vizitatori spre site. În plus, poți învăța și tu ceva nou de la ei. Iar ei la rândul lor vor avea ocazia să distribuie site-ul pe care apar, aducându-ți și mai multă expunere. Concentrează-te pe faptul că trebuie să oferi oamenilor mereu cele mai importante și actuale informații, adică tot ce e mai bun pentru clienții tăi și toate persoanele care vin în contact cu firma ta. Și cum ai putea face asta mai bine decât invitând experți la un interviu sau podcast? 

Așadar, interviurile le poți posta sub formă de articol, podcast sau videoclip integral. Sau poate chiar toate 3 deodată, și așa ai și conținut pentru rețelele sociale. Dacă există un expert de renume pe care îl admiri și pentru care ai avea întrebări pertinente, fă-ți curaj și încearcă să îl contactezi (pe LinkedIn sau Facebook). Desigur, aici vorbim de oameni din branșa ta, preferabil români, pentru a nu te chinui cu traducerea. 

Metoda 8: Marketing prin email 

Cu atât de multe resurse investite în social media, multă lume uită despre cât de utilă poate fi o listă cu emailuri, și ce putere de vânzare poate avea un newsletter bine scris. Dacă vrei să transmiți ceva legat de brand-ul tău sau pur și simplu să îți vinzi produsele, marketing-ul prin email e una dintre cele mai econome feluri de a face asta. Un studiu din 2015 arată că pentru fiecare dolar cheltuit, emailul are o medie de 38 de dolari ROI (Return on Investment – randament al investițiilor). Asta pentru că în momentul în care cumpărătorii sunt hotărâți să cumpere ceva, de cele mai multe ori caută emailuri de la magazinele lor preferate.

Un newsletter poate conține informații despre diverse produse sau servicii, lansări de produse noi, reduceri sau coduri de reducere, chiar și evenimente. Dacă ai grijă să prezinți aceste informații într-o manieră cât mai interesantă, poți fi sigur că o bună parte din abonați vor deschide și citi emailul. Iar ca să îi convingi să se aboneze la newsletter, le poți oferi și o reducere la prima comandă în schimbul abonării. 

Metoda 9: Funcționalitatea și viteza site-ului tău

O pagină care nu are toate funcțiile necesare sau se încarcă încet, va determina vizitatorul să nu o mai acceseze a doua oară. Gândește-te bine la toate funcțiile importante pentru clienții tăi și ai grijă să fie prezente pe site, să fie ușor de găsit și ușor și intuitiv de accesat. Trăim într-o eră în care lumea are din ce în ce mai puțină răbdare. Tot ce poți să faci este să pui vizitatorilor totul la îndemână. 

Viteza de încărcare a paginii e importantă și pentru Google, care îți va plasa site-ul mai sus în lista rezultatelor de căutări. Dacă pagina ta are nevoie de mai mult decât câteva secunde pentru a se încărca, utilizatorii vor pleca și nu se vor mai întoarce. E foarte greu să reții atenția și fidelitatea oamenilor cu un site care nu se încarcă din prima. Dacă vizitatorii nu au avut o experiență bună cu viteza paginii tale, următoarea comandă va fi plasată către alți prestatori. Funcționalitatea și viteza sunt cruciale pentru a asigura un trafic bun pe site.   

Metoda 10: Era video 

Deși Instagram e, la origini, o platformă dedicată fotografiilor, acestea nu mai primesc la fel de multă atenție în ultima vreme. Asta pentru că utilizatorii au început să adopte cel mai nou trend: videoclipurile. Acest trend a fost lansat de către Tiktok, unde oamenii postează filmulețe care durează între 1 și 3 minute, iar conținutul e de cele mai multe ori amuzant. Pe parcurs a fost adoptat și de celelalte rețele sociale, exemplul concret fiind chiar Instagram, cu ale sale Reels

Iar pentru că orice antreprenor de succes știe că trebuie să poată ține pasul cu trendurile, îți recomandăm și ție să le implementezi pe pagina ta web. Un clip de prezentare a companiei pe prima pagină, făcut chiar cu angajații, postări pe TikTok sau Instagram, toate sunt extrem de atrăgătoare în era clipurilor video. Este bine să ai aparatura necesară, pentru că vrei ca tot conținutul tău să arate cât mai bine, așa că nu te baza doar pe abilitățile telefonului, indiferent cât de performant este. 

Vrei un site web grozav?

Magic Agency este agenția care te mută în online ca prin minune. Suntem magicieni în tot ce ține de realizarea de site-uri web și implementarea diverselor strategii de marketing care te vor ajuta să-ți atingi toate țelurile cu afacerea ta. Pe lângă site-uri web, realizăm și conținut sub formă de text, imagini sau videoclipuri, canale de social media, optimizare SEO, expunere organică și contra cost. Știm exact cum să îți afișăm site-ul în fața a cât mai multor persoane interesate de afacerea ta.

Alexandra T.

 

One Response

  1. […] conținut interesant, interactiv și creativ. Iar dacă tot lucrezi în domeniu, nu uita să îți optimizezi propria pagina web pentru SEO. Astfel vei putea fi găsit mai ușor în căutările publicului tău […]

Leave a Reply

Your email address will not be published.