Programează un call gratuit:
+40763651571
hello@magicagency.ro

Ghidul Magic Agency despre cum să realizezi un site web grozav din prima încercare

Magie pentru orice business

The Magic Café este cea mai mare cafenea virtuală pentru magicieni din lume. Este un site simplu dar util pentru milioane de artiști interesați să învețe trucuri magice, să aprofundeze cunoștințele pe care le au deja sau să își facă debutul pe scena lumii. Acest site este baza unei comunități de nișă, care ajută oamenii cu interese comune să se cunoască și să dezvolte diverse discuții despre pasiunea care îi leagă, magia. 

Iar pentru că orice afacere are nevoie de un site care să atragă oamenii, să îi unească prin ceva anume și să construiască sau să se integreze într-o comunitate alături de ei, de ce nu ți-ai realiza și tu propriul tău site? Un site grozav te ajută să îți prezinți și să îți promovezi afacerea, să clădești sau să consolidezi relațiile cu clienții tăi. Și dacă e să fim sinceri, oricine are nevoie de o unealtă care să “urle” cine ești, ce faci, ce oferi și de ce ai ales să faci ceea ce faci.

Cum să realizezi un site web perfect

Indiferent că pare ușor sau complicat la prima vedere, să creezi un site funcțional și atrăgător nu e tocmai floare la ureche. Trebuie să te gândești care sunt funcțiile de bază pe care trebuie să le aibă, cum vrei să arate, ce așteptări au clienții de la el, ce nu trebuie sub nicio formă să lipsească, și multe alte detalii tehnice. Pentru a-ți ușura puțin munca și a te ajuta să te organizezi mai bine, am alcătuit o listă formată din șapte pași, care te vor ghida în direcția dorită și te vor ajuta să ai site-ul la care ai visat, chiar de la prima încercare.

Pasul 1: Domeniul ideal

Probabil că te gândești că, atât timp cât produsele tale sunt de calitate, nu prea contează detaliile precum numele site-ului tău, nu? Însă trebuie să ții minte că prima impresie e extrem de importantă, mai ales în mediul online, unde ai în jur de 3 secunde să convingi lumea de calitățile tale. Fiind primul lucru pe care îl văd pe site-ul tău, URL-ul sau domeniul ales e decisiv în încercarea de a determina clienții să rămână pe pagina ta. 

Cea mai importantă caracteristică a unui domeniu este să fie cât mai ușor de ținut minte, adică să nu fie lung, deci să nu depășească 15 caractere. De preferat ar fi să alegi ceva reprezentativ pentru afacerea ta sau produsele și serviciile pe care le comercializezi, pentru a fi ușor de asociat cu branșa în care activezi. Poți chiar să creezi un cuvânt nou, pentru Google a funcționat de minune. Asigură-te că e ușor de tastat, de pronunțat și de ținut minte, și încearcă să eviți pe cât posibil cifrele si cratimele.

Deși e tentant, încearcă să nu te iei după trenduri sau chestii de moment. Caută un nume care nu își va pierde din farmec în timp. Gândește-te la nume ca la o căsnicie. Dacă nu ești sigur că îl vei iubi și peste ani și ani, poate nu e potrivit pentru tine. Iar dacă vei vrea să îl schimbi, va fi costisitor, întocmai ca un divorț. Gândește pe termen lung. Iar când găsești alesul alături de care speri să îți întemeiezi viitorul, verifică să nu fie deja luat… de pe rețelele sociale sau înregistrat ca domeniul altcuiva.

Pasul 2: Alegerea platformei

Drupal este cea mai cunoscută platformă de management al conținutului la nivel global. Acest lucru se datorează în mare flexibilității sale și abilității de a împărtăși conținut în mai multe limbi, pe mai multe dispozitive. Joomla e o platformă care face cam tot același lucru, însă e ceva mai prietenoasă cu începătorii sau persoanele care nu au foarte multe cunoștințe tehnice, și e destinată proiectelor mai mici. WordPress este cea mai accesibilă platformă pentru realizarea blogurilor si a paginilor web. Daca ar fi să alegem una singură, am alege WordPress, și îți explicăm și de ce.

De la blogging la e-commerce, până la site-uri web de afaceri și portofolii, WordPress este o platformă extrem de versatilă. Renumită pentru intuitivitate și flexibilitate, WordPress este o soluție excelentă atât pentru site-urile web mari, cât și pentru cele mijlocii sau mici. Nu ai nevoie de cunoștințe de programare pentru a te descurca, îți oferă mai multe teme din care poți alege ce se potrivește cel mai bine site-ului tău, are foarte multe plugins care pot oferi paginii tale mai multe funcții, cum ar fi SEO sau formulare de contact, iar developerii din spatele platformei au grijă să ofere cât mai multă siguranță paginilor create. 

Pasul 3: Tema și identitatea vizuală

Tema ideală face diferența dintre un site de succes și unul neatrăgător. La fel de importante sunt și identitatea vizuală, logo-ul și culorile pe care le alegi pentru site-ul tău. Identitatea vizuală reprezintă cumulul imaginilor și al informațiilor grafice care diferențiază mărcile între ele. Aceasta descrie practic ce văd clienții, începând cu logo și pagina web și până la design-ul interior al magazinului fizic. Scopul identității vizuale este de a obține un răspuns emoțional de la vizitatori, de a-i informa cu privire la natura mărcii și a serviciilor și produselor oferite, și de a contopi multiplele aspecte diferite ale afacerii tale prin imagini consistente.

Pentru că este limbajul vizual al unei mărci, identitatea vizuală creează mesaje prin elemente separate. Aceste elemente sunt:

  • Grafica: imaginile proiectate sau desenate. Pot fi forme simple și abstracte sau siluete, ilustrații, chiar și animații;
  • Tipografia: forma sau stilul textului utilizat în procesul de branding, diversele tipuri de fonturi, care au varii efecte asupra vizitatorilor;
  • Paleta de culori: de obicei se folosește o schematică de maxim 3 culori pentru a reprezenta o marcă anume. Nu te gândi la un simplu roșu sau albastru, ci la nuanțe speciale, cum ar fi roșu andrinopol, lavandă sau verde imperial;
  • Imaginile: conținutul foto și video care reprezintă marca în postări, articole și reclame. Aici ne referim strict la acele imagini care surprind perfect esența și ”personalitatea” mărcii.

Depinde de tine ce temă vei alege pentru site-ul tău, însă încearcă să ții cont de cele mai importante aspecte: culorile trebuie să fie în concordanță cu branșa, de preferat să nu perturbe vizitatorii, logo-ul trebuie să fie și el ușor de reținut și de identificat (gândește-te la Starbucks) și less is more, adică nu trebuie să îți umpli pagina cu tot felul de forme și culori pentru a atrage atenția, o temă simplă și clară poate face minuni.

Pasul 4: Prima pagină, primul contact

Informațiile pe care le alegi pentru prima pagină sunt probabil cele mai importante de pe tot site-ul tău web. Gândește-te ce te-ar interesa pe tine să afli de pe pagina unei firme despre care nu știi foarte multe lucruri. Prima pagină este ca un fel de lift. Intri în acest lift și alegi etajul care te interesează, adică rubrica pe care o consideri relevantă nevoilor tale. 

Prima pagină ar trebui să conțină în primul rând produsele oferite și serviciile prestate. Poate nu chiar înșiruite haotic, ci sub o rubrică anume, cum ar fi Produse sau Servicii. Importantă este și rubrica ce conține detalii despre firmă, cum ar fi ideea din spatele acesteia, inspirația, proveniența, motivul pentru care există. Toate acestea își găsesc locul în subpagina  Despre Noi. Portofoliul și recenziile sunt de asemenea relevante, în cazul în care nu ești convins de prima impresie și vrei să vezi părerile altora. 

La urmă, ar fi util să găsești și datele de contact ale firmei. Acestea pot avea rubrica lor specială, sau pot apărea chiar pe prima pagină, cât timp sunt la vedere și vizitatorii nu trebuie să dea zeci de scrolluri ca să le găsească. Toate aceste rubrici ar trebui să fie cât mai vizibile și ușor de accesat, pentru că niciun client nu va sta să caute minute în șir ceva, bazat doar pe speranța că va ajunge unde trebuie. Să nu uităm nici de butoanele de social media. Dacă firma respectivă e prezentă pe rețelele sociale, ar trebui să arate acest lucru și pe site. 

Pasul 5: Conținut pentru site

Există câteva aspecte ce trebuie luate în calcul când vine vorba de conținutul site-ului tău. În primul rând contează tonalitatea. Un site cu produse pentru proaspete mămici nu va avea aceeași tonalitate cu un site destinat utilajelor de construcții. Gândește-te care e publicul tău țintă și vorbește pe limba lui. Poți alege între abordări formale sau lejere și prietenoase. Totul depinde de segmentul de public căruia te adresezi. 

Dacă accesezi un site și observi din primele secunde una sau mai multe greșeli gramaticale sau de exprimare, mai stai pe el? Probabil că nu, pentru că o pagină care nu are gramatica bine pusă la punct inspiră neîncredere și lipsă de seriozitate. Indiferent câte studii și facultăți ai la activ, e recomandat să dai spre verificare textele concepute pentru site încă cel puțin unei alte persoane. Fiind mereu concentrat pe acele texte, e posibil să îți scape câte o greșeală, care sigur ar fi evidentă în ochii altcuiva. Ar fi bine ca acea persoană să nu fie unul din clienții tăi.

Iar pentru ca totul să meargă ca pe roate și ca pagina să ajungă la cât mai mulți oameni, ai nevoie de SEO, adică Search Engine Optimization, optimizarea pentru motoarele de căutare. Acesta este procesul organic de creștere a traficului pe site, prin rezultatele motoarelor de căutare. SEO face ca site-ul să devină vizibil. De exemplu, atunci când potențialii clienți caută pe Google termeni legați de marca ta, șansele să găsească pagina ta sunt cu atât mai mari, cu cât ai un SEO cât mai bine pus la punct. Analizează-ți publicul țintă cu atenție, încearcă să le identifici interesele și problemele, și astfel vei găsi cuvintele cheie potrivite. Apoi integrează aceste cuvinte în textele de pe pagina ta. Dacă textele respective sunt lungi, Google va înțelege că oferi multe informații ce pot fi interesante pentru oameni, iar astfel vei ajunge mai sus în lista de site-uri care apar în procesul de căutare. Cuvintele cheie pot fi integrate și în titluri și subtitluri, URL și meta taguri. 

Pasul 6: Canalele de social media

Deși trăim în era influencerilor, foarte multă lume subestimează încă efectul rețelelor sociale. Orice afacere serioasă care încă nu și-a făcut debutul pe social media, pierde o parte din accesul la public și la potențialii clienți. Dacă faci parte din cei care încă nu și-au făcut curaj să se aventureze pe aceste platforme, trebuie să știi că pentru început nu ai nevoie decât de două canale: Facebook și Instagram. 

Instagram e o platformă vizuală. Deși a fost dedicată inițial doar pozelor, acum conținutul care are parte de cea mai multă atenție sunt videourile, acele Reels. Pe Facebook te poți axa mai mult pe text, însă ar fi bine să o faci fără sa te atingi de teme politice, religioase sau de orientările diverselor minorități. Rețelele sociale îți dau ocazia să îți prezinți afacerea în fața unui public mult mai larg, să îți faci afacerea mai accesibilă și să ai o legătură directă cu clienții tăi.

Pasul 7: Lansarea site-ului 

Înainte de ziua lansării, testezi absolut fiecare funcție a site-ului în parte, pentru a te asigura că totul e în regulă și clienții tăi vor avea parte de cea mai bună experiență în procesul de comandă. Ai grijă ca toate link-urile și rubricile să fie active, toate textele să fie corecte, că procesul de plată online, dacă e să oferi această opțiune, e cât se poate de sigur, și că totul merge ca la carte. 

Acum de-abia poți anunța lansarea site-ului pe social media. Iar pentru a oferi oamenilor ceva în schimbul vizitării paginii tale, poți organiza un concurs sau un giveaway. Ca premiu poți oferi produse, servicii sau chiar diverse reduceri la prima comandă. Aceste reduceri sunt un stimulent bun și pentru a convinge oamenii să se aboneze la newsletter-ul tău. Un newsletter e necesar pentru a ține legătura cu clienții și a-i pune la curent cu diversele evenimente din cadrul firmei.

Vrei un site grozav?

Dacă ai nevoie de un site dar nu ai competențele tehnice necesare și nu dispui nici de suficient timp pentru a-ți bate capul cu altceva decât confecționarea produselor tale, de exemplu, poți apela la noi. Magic Agency are la bază o echipă de profesioniști cu o experiență de peste 10 ani în domeniu, care te va ajuta nu doar să îți pui pagina pe picioare exact așa cum îți dorești, ci va avea grijă să ajungi în fața cât mai multor persoane din publicul tău țintă. Aici găsești proiectele cu care ne-am ocupat până acum, precum și părerile clienților noștri. Iar dacă vrei să știi mai multe, poți oricând să ne suni la 0763 651 571 sau să ne trimiți un email la hello@magicagency.ro

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.