
Scopul principal al conținutului de pe un site web este să creeze o legătură între autor și public. În scopuri de marketing, înseamnă conexiunea cu clienții și potențialii clienți, și reprezintă o înțelegere în urma căreia cititorii au un beneficiu în schimbul timpului investit în citirea conținutului, adică obțin informații importante, idei sau inspirație, iar autorul are ocazia să planteze o idee în mintea acestora, și să câștige viitori clienți.
Conținutul trebuie să fie foarte interesant pentru a fi citit, distribuit sau recomandat de cât mai multe persoane. Iar pentru că magia scrisului nu e la îndemâna oricui, îți oferim mai jos 5 sfaturi care te ajută să pui în scris, întocmai ca un iluzionist, tehnicile esențiale pentru a transmite cât mai eficient mesajul afacerii tale.
Informează-te mereu
Pentru a produce conținut relevant pentru cititorii tăi, trebuie să știi mereu tot ce se întâmplă în industria în care activezi, să te informezi cu privire la toate subiectele, nu doar la cele care te interesează pe tine. Va trebui să depui muncă de cercetare și să afli cât mai multe despre trenduri, inovații, reglementări, ocazii, chiar și riscuri. Cu cât vei știi mai multe, cu atât îți va fii mai ușor să te pui în locul clienților tăi, să îi înțelegi și să le oferi soluții fie prin conținutul pe care îl produci, fie prin produsele și serviciile tale.
Înțelege-ți publicul
În loc să te gândești la succesul tău și al afacerii tale, încearcă să te gândești la cel al clienților tăi, sau mai exact, cum îi poți ajuta tu să obțină succes. Încearcă să identifici problemele și eșecurile lor, învață din ele și adaptează-te. Oferă ajutor și soluții, și scrie despre asta. Oamenii vor vedea empatie, se vor simți înțeleși și te vor percepe ca o persoană în care pot avea încredere. Ține cont însă de faptul că trebuie să ajungi să îi înțelegi cu adevărat, nu să faci presupuneri. Vorbește pe limba lor, folosește aceleași eufemisme și același umor pentru a construi ceva ce rezonează cu ei.
Găsește-ți stilul
Când te uiți la o pictură a lui Van Gogh, îi recunoști imediat stilul inconfundabil. Amprenta ta personală nu trebuie să lipsească din conținutul tău. Gândește-te la lucruri care îți sunt tipice și încearcă să le transpui în toate formele de conținut pe care vrei să le publici, fie că e vorba de texte, videoclipuri sau poze. Toate aceste tipuri de conținut trebuie să aibă acel ceva care va face lumea să le asocieze cu tine, chiar și fără să te cunoască. Transmite ideile tale eficient și natural, fără a încerca să pari ceva ce nu ești, doar pentru a impresiona. Vei impresiona prin ceea ce ești.
Postează constant
Indiferent că e vorba de blog, pagina ta sau canalele de social media, prezența ta trebuie să fie constantă. De ce ai accesa un blog abandonat, unde nu s-au mai publicat articole noi de luni de zile? De ce ai urmări pe Instagram o persoană care postează o dată la două luni? Oamenii vor să vadă activitate, continuitate și consecvență. Vor să fie la curent cu ce se întâmplă în prezent. Dacă abordezi un subiect a cărui perioadă de glorie a trecut, la fel va trece și interesul urmăritorilor față de tine. Dacă produci conținut des și îl publici în mod regulat, vei rămâne în mintea cititorilor și a potențialilor clienți.
Nu vorbi doar despre tine
Cu toții avem acel prieten care are impresia ca lui i se întâmplă cele mai fascinante lucruri, când o duce rău crede că pe el pică tot ghinionul, iar când vorbești cu el nici nu te ascultă ci doar așteaptă să termini ca să poate începe din nou sa povestească despre propria persoană. Nu fii acel prieten. Tot ce produci trebuie să fie pentru clienții tăi și potențialii tăi clienți. Poți vorbi despre tine, să ajuți oamenii să te cunoască și să devii o figură familiară pentru ei, însă în cantități limitate și cu o atitudine cât mai umilă. Lăudătorii și narcisiștii primesc într-adevăr atenție, însă negativă.
În loc de concluzie…
Afișează un comportament care îți face cinste. Doar așa poți să creezi o relație cu clienții tăi și să le oferi ceva de valoare, chiar dacă e vorba doar de un sfat, sau ceva care să îi inspire într-o zi mai proastă. Iar dacă jocul cuvintelor nu a fost niciodată punctul tău forte și e ceva față de care preferi să păstrezi distanța, există soluții!
La Magic Agency, scriem conținut în online pentru sute de clienți de mai bine de 10 ani. Am lucrat în jurnalism, în crearea de conținut și în realizarea de brand stories de când ne știm. Avem toate cele necesare pentru a-ți oferi conținut de calitate, realizat de jurnaliști și creatori de conținut profesioniști cu experiență. Tu vii cu ideea afacerii tale, iar de restul ne ocupăm noi.
Alexandra T.
One Response
[…] și porni discuții și dincolo de autor și invitat. De o importanță vitală este, desigur, conținutul. Poți vorbi despre cele mai anoste teme dacă știi să le prezinți într-o formă interesantă […]