Programează un call gratuit:
+40763651571
hello@magicagency.ro

Cinci cărți despre marketing și afaceri pe care trebuie să le citești în 2022

Magie pentru orice business

„Omul cât trăiește învață” nu este doar un proverb pe care l-am auzit cu toții la un moment dat, ci și un îndemn pentru perseverență. Există o lecție în orice, indiferent câtă experiență ai într-un anumit domeniu. În magie, singurul mod în care poți uimi un magician este să inventezi un truc nou. La fel și în business, iar cel mai bun mod de a găsi inspirație pentru asta este să te autoeduci cât de mult poți. 

Cititul îți poate îmbunătăți concentrarea, poate reduce stresul și are efect pozitiv asupra sănătății psihice. Și este una din cele mai ușoare și la îndemână metode de autoeducare, pe lângă diversele cursuri online la care te poți înscrie. Iar informațiile sustrase din cărți sunt cel mai mare, dar nu singurul, bonus. În acest articol îți vom recomanda mai multe cărți care te pot ajuta să își lărgești orizontul când vine vorba de marketing.

Cărți cu și despre afaceri și marketing

Știm că există nenumărate cărți despre marketing și afaceri, însă multe spun în mare aceleași lucruri. Cele cinci cărți de mai jos se disting față de restul prin faptul că sunt recunoscute ca fiind mici “biblii” ale domeniului.

  1. Big Enough de Lee LeFever

Sau cum îți dai seama cât de mult vrei să îți crești afacerea. E singura carte de marketing care explică de ce, de multe ori, ideea de creștere la nesfârșit e mai mult dăunătoare decât benefică pentru o afacere. La început de drum orice antreprenor își dorește să crească nelimitat, fără să se gândească ce înseamnă de fapt acest lucru. 

Unii oameni nu își doresc faimă sau cucerirea pieței, ci doar să facă ceea ce le place și le permite întreținerea unui stil de viață confortabil. O afacere mare înseamnă uneori stres, nopți nedormite și incertitudine. Un antreprenor liniștit și relaxat își poate orienta energia spre căutarea fericirii. Pentru că în unele cazuri, însăși fericirea poate fi cheia succesului.  

  1. Choose de Ryan Levesque 

O carte despre alegerile pe care trebuie să le faci înainte de a intra în afaceri, dar și despre cum să alegi pentru a-ți dezvolta afacerea odată ce ai pus-o pe picioare. Motivul pentru care multe firme și afaceri noi eșuează este mentalitatea greșită și accentul pus pe produse, nu pe clienți sau pe publicul țintă.

Orice afacere nouă se naște în urma unei serii de alegeri: ce vei face, cum o vei face, cum te vei finanța, cum vei face rost de clienți, cum va ajunge lumea să te cunoască, putem continua așa la nesfârșit. Înainte de toate trebuie să îți fie foarte clar ce tip de piață alegi și la ce segment al populației vei apela. Din această carte vei afla cum să iei mai ușor deciziile potrivite.

  1. The Story Engine de Kyle Gray și Tom Morkes 

Poate cea mai bine structurată carte despre conținut, importanța acestuia și cum povestea, nu produsul, este cea care vinde. Orice antreprenor, indiferent ca e directorul unei corporații sau conduce o firmă mică, are o poveste. Cine e, de unde a plecat, unde a ajuns, care a fost ideea care l-a adus unde e acum, ce a învățat, ce și-ar dori sa mai învețe, ce planuri are pentru viitor.

O poveste spusă cu entuziasm te ajută să creezi legături autentice cu oamenii din jur și mai ales cu clienții. Pentru multe persoane poate fi un factor decisiv când vine vorba de alegerea unui produs sau a unui serviciu. Ce poveste are o firmă anume? Ce valori promovează? Ce reprezintă? Această carte îți va răspunde la toate aceste întrebări, din prisma antreprenorilor. Vei afla cum poți folosi conținutul ca avantaj și cum să ai succes cu asta, dar și ce metode de content marketing să folosești fără să-ți depășești bugetul.

  1. None of Your Business de Shawn Dill și Lacey Book 

Sau cum să îți transformi pasiunea de-o viață dintr-o sursă de venit adiacent într-o afacere care să prospere de-a lungul anilor. Când oferi un serviciu sau un produs despre care știi că poate schimba ceva în bine, îți vei face treaba cu drag și cu bucurie. Însă atunci când ai învățat meseria, nu ți s-a explicat cum să conduci o afacere. Iar după câțiva ani vei realiza că nu ai așa de mulți clienți sau atât de mult venit pe cât ți-ai dori. 

În această carte vei afla ce trebuie să faci ca să arăți lumii valoarea ta și ce strategii de marketing și vânzări poți folosi pentru a atrage clienți și a-ți crește afacerea. 

  1. Permission Marketing de Seth Godin

De departe cel mai cunoscut blogger din lume, Seth vorbește în această carte despre marketing, scriind despre cum să vinzi corect din propria experiență de peste 30 de ani în industria multimedia. Ideea de permission marketing se bazează pe faptul că un brand are nevoie de permisiunea clientului înainte să îi trimită reclame sau oferte speciale. 

Prin acest concept se elimină rezistența pe care oamenii ar putea să o opună când sunt pur și simplu invadați de oferte care nu îi interesează. Când ceri permisiunea, nu vor fi foarte mulți oameni care să accepte, dar cei care o fac vor fi cu adevărat interesați și vor avea încredere în tine. 

În loc de concluzie

Poți citi toate aceste cinci cărți dacă vrei să îți faci o idee mai bună asupra diverselor strategii de marketing regăsite în ele. Sau poți să vezi care se potrivesc cel mai bine pentru afacerea și planurile tale. Un lucru e cert: citind nu ieși niciodată în pierdere. Și îți garantăm că vei învăța ceva nou și util din aceste lucrări. 

Iar dacă ai nevoie de ajutor, la Magic Agency te așteaptă o echipă de fani ai marketingului, care nu se vor da bătuți până când găsesc o strategie cât mai eficientă pentru afacerea ta. Știm exact ce e de făcut pentru a-ți afișa site-ul în fața a cât mai multor persoane interesate cu adevărat de ceea ce oferi. Mai știm să facem și site-uri web de la zero, să realizăm logo-uri și conținut pentru site-uri și bloguri, și partea cea mai bună e că suntem la un apel distanță. Sună-ne!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.